Június 2020

Svédország

Több mobil daru többféle módon történő szállítására került sor a svédországi felhasználási helyre.
Ország:Ausztria – Svédország
Hely:Ennshafen – Sundsvall
Időtartam:2020.05.27. – 2020.06.16.
Projektgazda:Jochen Schmidt

A kihívás

Szélerőművek felépítése: Öt Prangl daru Svédországnak

A Prangl évek óta megbízható partner Svédországban is a szélenergia területén. A jó teljesítmény alapján további nagy daruk, köztük egy 1000 tonnás és egy 500 tonnás teleszkópos daru megrendelésére került sor. A már helyszínen lévő két 650 tonnás lánctalpas daru mellett most összesen öt teleszkópos darut kellett Svédországba szállítani.

A megoldásunk

Multimodális szállítás

Ennek a daru „csomagnak” a kiszállítása többféle módon, hajóval és közúton történt. A hajóval való szállításra először belvízi hajókkal, Ennshafentől Terneuzen kikötőjéig (Hollandia) került sor. A RORO uszállyal ellátott tolóhajó 80 méter hosszú és 11,5 méter széles volt. Ennshafennél a RORO uszály egy mobil rámpával létesített kapcsolatot a kikötő rakpartjával, mielőtt a mobil daruk saját erőből ráfutottak. A megfelelő tartozékokat saját 250 tonnás teleszkópos daruval rakták a hajóra.

Először roll on roll off, majd közút

A Hollandiába való érkezés után a felszerelést áthelyezték egy RORO tengeri kompra. A teleszkópos daruk ismét saját erőből mentek át az egyik hajóról a másikra. Az összes tartozékalkatrészt gördülő platókkal húzták a tengeri kompra. Végül teljesen megrakodva a komp teljes tömege 12 480 tonna, teljes hossza 153 méter, szélessége 21,6 méter volt. A szállítási út Sundsvall kikötőjébe történő optimalizálása érdekében rendkívüli szállítmány szállításának kérelmezésére került sor, melyet engedélyeztek. A mobil daruk az út hátralévő részén saját erőből mentek a bevetési helyre (kb. 170 km távolság).

Középpontban az alacsony CO2 kibocsátás

Összességében a járművek csaknem három hétig voltak úton, ebből 17 napot töltöttek a vízen. A hidak nem biztonságos statikai állapotán és a kiszámíthatóbb szállítási időn túl a környezetre vonatkozó szempontok miatt döntött úgy a Prangl, hogy többféle módon történő (multimodális) szállítási módot vesz igénybe. Ha az egész útvonalon közúton haladt volna, akkor jelentősen nagyobb lett volna a dízelüzemanyag-fogyasztás. Így jelentősen alacsonyabb szinten lehetett tartani a CO2 kibocsátást.

Prangl, az innovatív partner

A nagy daruk precízen előkészített szállítása ismét megmutatta, hogy nem mindig maga az elvégzendő munka az, ami különlegessé teszi a projektet. Néha a megelőző megfontolások azok, amelyek innovatív partnerré teszik a Prangl céget. A „sárga” szakemberek minden projekt esetében megpróbálják megtalálni az optimális megoldást a megrendelő számára.

Teljesítmény

Ágazat

A multimodális szállítási megoldások közúton és vízen a határidő tekintetében, gazdasági és mindenekelőtt környezetvédelmi szempontokból nagyon jó megoldások.
Jochen SchmidtNehézteher- és különleges szállítás vezetése

Cookies

A weboldal technikai szempontból szükséges cookie-kat használ. A videók megjelenítéséhez ezenkívül a funkcionális cookie-khoz való hozzájárulására is szükségünk van. Az Ön statisztikai cookie-khoz való hozzájárulásával anonim módon rögzítjük a weboldal használatával kapcsolatos szokásokat, és így optimalizáljuk a felhasználóbarát működést. További információk érdekében kérjük kattintson az adatvédelmi nyilatkozatunkra.