Villamos

A kihívás
A 100. Flexity villamos szállítása
Az új akadálymentes „Flexity” villamosok már egy ideje közlekednek Bécsben, és nagyobb kényelmet kínálnak az utasoknak. Itt volt az ideje, hogy a bécsi 22. kerületi gyárból a 100. villamost a Wiener Linienre szállítsák. Prangl szállította a jubileumi szerelvényt a város északi részéről délre – a XI. kerületi központi műhelybe.
A megoldásunk

Speciális villamosszállító
A Flexity Vienna villamos 34 méter hosszú, 211 utas befogadására alkalmas, teljesen akadálymentes és a legmodernebb technológiával büszkélkedhet. Az ilyen nem túl praktikus áruk A-ból B-be szállítására a Prangl flottájában egy speciális járműszerelvény található: egy nyerges vontató plusz egy egészen különleges villamosszállító. Ez a kombináció az évek során és különböző hasonló projektekben szerzett hírnevet, különösen Bécsben, és rendszeresen használják a Flexity villamosok szállítására legfőképp azért, mert városi környezetben nagyon mozgékonynak és manőverezhetőnek bizonyult.

99 tonna össztömeg
Az üres járműszerelvény rövid változatban már az első este a donaustadti villamos telepre hajtott. Másnap a vasúti pótkocsit átalakították a 100. Flexity befogadására. A komplett szerelvény végül 42,5 méter hosszú, 2,99 méter széles, 4,40 méter magas és 99 tonna össztömegű volt. A második éjszaka eljött az idő: több közúti szolgálati jármű kíséretében a nyerges vontató hosszú rakományával elindult az S2 felé.

Építkezés miatti kitérő
A konvoj az S2-re való behajtásakor azonnal leállt, mert a szállítójármű az első körforgalommal csak hátramenetben tudott megbirkózni. Ezt követően az A23-as úton a Südautobahn felé vezetett az útvonal – a Favoriten körforgalmon keresztül a közvetlen útvonal építési munkálatok miatt nem volt lehetséges. Az alternatív útvonal egy kitérőt tartalmazott Wr. Neudorfban, ahol trükkös kanyarodási manőver várt a szállítójármű vezetőjére, amikor ismét ráhajtott a déli autópályára észak felé. A szakember ezt a kihívást remekül tudta megoldani.

Biztonságos érkezés
A Simmeringer Hauptstraße-t a bécsi St. Marx kijáraton keresztül értek el éjszaka. A 155-ös és 197-es számú ház körzetében a szállítmánynak a normál úttestről vasúti pályára kellett váltania. A 99 tonnás össztömeg túlterhelte volna az alatta lévő metró födémjét. Visszatérve az útra, a szállító és a kisegítő járművek minden esemény nélkül teljesítették az út utolsó néhány méterét. A jubileumi villamost pedig épségben szállították a Wiener Linien központi műhelyeibe – akárcsak a korábbi villamosokat.
Teljesítmény
Ágazat
