Január 2025

Cementgyár

Egy vadonatúj nagy daru segítségével a Prangl egy szlovén cementgyárban egy forgókemence támasztógörgőit cserélte ki.
Ország:Szlovénia
Hely:Deskle
Időtartam:2025.01.21. – 2025.01.28.
Projektgazda:Branko Bračič
Damir Kralj

A kihívás

Új tartógörgő forgókemencéhez

A Prangl csapatát egy különleges feladat vitte a szlovéniai Deskle-be. Ott a helyi cementgyár forgókemencéje új támasztókereket kapott. Mivel a rendszer csövének átmérője meghaladja az öt métert, egy ilyen projekt nem kis teljesítmény. A legnagyobb körültekintést a régi ütközőkerék szétszerelése és az új összeszerelése igényelte.

A megoldásunk

500 tonnás teleszkópgémes daru első használata

Egy cementgyár karbantartási munkáinak megrendelője (ez az egyetlen Szlovéniában és a legnagyobb foglalkoztató a középső Soča-völgyben) a sárga szakembereket bízta meg a kivitelezéssel. A Prangl szakemberei alapos tanulmányozás után az új, 500 tonnás mobildarujukat választották ennek a műveletnek a fő szereplőjévé. Segéddaruként egy 160 tonnás teleszkópgémes daru szolgált. A forgókemencén végzett kényes munka során a gyártás természetesen leállt. Mielőtt az emelések megtörténhettek volna, át kellett vágni a csőszakaszt a régi tartógörgőkkel.

Páros emelés

A két teleszkópgémes darut a forgókemence mellé helyezték el, hogy optimálisan tudják ellátni feladatukat. A korábban kivágott részt az 500 tonnás mobildaru emelte ki. Miután többen kötelekkel irányították a rakományt a megfelelő pozícióba a szomszédos épület mellett, az 500 tonnás daruval le tudták tenni, majd a 160 tonnás darusegítségével páros emeléssel elforgatták és vízszintes helyzetbe hozták. A következő lépésben a régi 80 tonnás hajtást két motorral együtt emelték le. Aztán az új meghajtón volt a sor.

Új meghajtás

Az új hajtás két motorral is rendelkezik, de 33 tonnás tömegével szinte könnyű súlyú elődjéhez képest. Felemelték, pozícionálták és összeszerelték. Ezután következhetett az új támasztógörgő – egy 131 tonnás, 5,14 méter átmérőjű cső alakú alkatrész. Mindkét Prangl daru együtt állította fel páros emeléssel. A szerelők mindkét oldalon acélkábeleket helyeztek el az íveken. Az 500 tonnás teherautó ezután óvatosan átvette a nehéz terhet, és lassan felemelte.

Tökéletes folyamat

A földről kötelek segítségével ismét a megfelelő helyzetbe vezetve a támasztógörgő közeledett a céljához. A munkások a cső mindkét végén várták a cserealkatrészt, hogy apró lépésekben felszereljék. A végén az új tartógörgőt visszahegesztették a csőre. A két autódaru – akárcsak az egész csapat – rendkívül megbízhatóan működött: a 160 tonnás 6 méter kinyúláson 13 méteres gémmel, az 500 tonnás óriás pedig az első használatakor 11,5 méter kinyúláson és 24 méteres teleszkóp gémmel.

Teljesítmény

Ágazat

Sikeres első bevetés! Az új 500 tonnás darunk erősíti piaci jelenlétünket és fejlődésünket az adriai régióban.
Branko BračičÉrtékesítő / tanácsadó

Cookies

A weboldal technikai szempontból szükséges cookie-kat használ. A videók megjelenítéséhez ezenkívül a funkcionális cookie-khoz való hozzájárulására is szükségünk van. Az Ön statisztikai cookie-khoz való hozzájárulásával anonim módon rögzítjük a weboldal használatával kapcsolatos szokásokat, és így optimalizáljuk a felhasználóbarát működést. További információk érdekében kérjük kattintson az adatvédelmi nyilatkozatunkra.