Hajószállítás

A kihívás
Hajógyárból a vízre
A speciális szállítmányok területének szakértőjeként a Pranglt sokszor keresik fel elsőként a rendkívüli tervek megvalósításában. Így történt ez egy hajózási vállalat esetében is, amely a kirándulóhajó flottáját egy további hajóval bővítette. Ahhoz, hogy a hatalmas objektum sértetlenül érjen célba, szükség volt a sokéves tapasztalatra és egy jól átgondolt koncepcióra.
A megoldásunk

Egy hajó, 15 egyedi szállítás
Az Achen-tavon történő hajózás hosszú hagyományra tekint vissza. Már a 19. században is volt személyhajózás Tirol legnagyobb taván, az Achen-tavon. Annak érdekében, hogy az Achen-tó látogatóinak még több attrakciót tudjanak kínálni, beszereztek egy új kirándulóhajót. Mivel az új „családtag” méretei elég nagyok, lehetetlen volt egy darabban leszállítani. A Prangl specialistái a hajógyárral közösen kidolgozott egy 15 egyedi szállításból álló logisztikai koncepciót, amely során egy nagy darabot konvojban szállítanak.

Izgalmas utazás Linz – Pertisau
Az egyes hajódarabok szállítási méretei: 12 méter hosszú, 5,9 méter széles és 3,5 méter magas. Egy ilyen darab egyedi súlya akár 22 tonna volt. Összességében egy alacsony alvázas, 3 tengelyes nyergesvontatót és egy 2 tengelyes nyergesvontatót használtak mélybölcsős félpótkocsival. Egy megfelelő terhelési tervnek köszönhetően csupán négy járművel erősen csökkenteni tudták a logisztikai költségeket. A tervezett útvonal Linztől Pertisauig különösen izgalmas és megterhelő volt. Számos akadályokkal teli hegyi úton kellett haladni, és ez a képzett sofőröktől a legnagyobb koncentrációt igényelte.

Összeszerelés 200 tonnás teleszkópos daruval
A helyszínen a 15 egyedi komponenst egy 200 tonnás teleszkópos daru segítségével egy erre a célra készített szerelőállványra emelték. A sikeres összeállítás után a 45 méter hosszú személyhajó 2016. május közepén szállhatott vízre. Az alapos előzetes tervezésnek és a hibátlan végrehajtásnak köszönhetően a teljes logisztika az illetékesek legnagyobb megelégedettsége mellett történt.
Teljesítmény
Ágazat
