Voest híd
A kihívás
Elkerülő hidak a mühlkreisi autópályához
Linzben az A7-es mühlkreisi autópálya tervezett fejlesztése miatt naponta közel 100 000 autós közlekedhet nagyobb biztonsággal és számíthat kevesebb torlódásra. A két elkerülő híd célja a forgalom szétválasztása. Ha mindkét híd elkészül, akkor csak az átmenő forgalom közlekedik majd a főhídon. Az építkezés végén a háromrészes hídon összesen nyolc forgalmi sáv lesz.
A megoldásunk
A Prangl aprólékosan ütemezett szállítási terve
A Prangl szakértői átfogó koncepciót dolgoztak ki. A kész tartóelemeket több mint 200 szállítással juttatják el Németországból Linzbe. A legnehezebb hídelemek 62 tonnát nyomnak. A teljes logisztikai terv megvalósításához 8 és 9 tengelyes mélybölcsős félpótkocsikkal ellátott 3 és 4 tengelyes nyergesvontatókat, valamint 3, 4 és 6 tengelyes, háromszorosára nyújtható platós nyergesvontatókat alkalmaznak. Mivel a feladatot nagyon rövid idő alatt kell teljesíteni, egy rendkívül aprólékos tervet dolgoztak ki, amelyet egyeztettek az ügyféllel.
600 tonnás árbócos kialakítású, rácsos gémszerkezetű daru emeli be a legnehezebb építési elemeket
A zökkenőmentes lebonyolításhoz fontos a súrlódások minimalizálása. Mivel a Prangl kizárólagos megbízást kapott, a szállítás és a daruzás feladata egy kézben van. A legnehezebb építési elemeket egy 600 tonnás árbócos kialakítású, rácsos gémszerkezetű daru segítségével közvetlenül a tehergépkocsiról emelik be. Az erős teherbírásnak és a kiválasztott konfigurációnak köszönhetően a 600 tonnás géppel sok időt lehet megspórolni – olyan időt, amely a szükséges autópálya-lezárások miatt rendkívül költséges. A magasan képzett gépjárművezetők a 350 tonnás monstrumot a legnagyobb pontossággal mozgatják. Mégiscsak egy 40 méteres gémkinyúlást kell kezelni.
Mobildaruk, szerelőkosarak und teleszkópos targonca a helyszínen
A Prangl összességében csaknem 20 géppel (mobildarukkal, szerelőkosarakkal és teleszkópos targoncákkal) lesz a helyszínen. Ki kell emelni továbbá az előzetes szerelés helyszínén lévő tandem emelőgépeket. Egy 500 tonnás és egy 350 tonnás teleszkópos daru akár a 100 tonnás építési elemet is kirakja és egy 2500 tonnás össztömegű, masszív tartószerkezetté építi össze. Egy speciális berendezéssel aztán ezeket a hídelemeket teherhajóra rakják, leúsztatják az adott építési területre, majd hidraulikus módon beemelik.