Villamos
Franz Reumann
Roberto Guiffrida

A kihívás
Vasúti járművek közúti szállítása
A komplett villamosok szállításához nemcsak a know-how, hanem a megfelelő technológia is rendkívül fontos. A Bécsben gyártott villamosok Zürichbe és részben a gyártó németországi Bautzenben lévő fiókjához történő szállítása érdekében a Pranglhoz fordultak, mert köztudott, hogy a Prangl a vasúti járműszállítás szakértője.
A megoldásunk

A rugalmasság elengedhetetlen!
Villamos villamos után... De nem mindegyikük kerül egyenesen Zürichbe. Néhányat a gyártó németországi Bautzenben lévő telephelyére kértek átmeneti tárolásra. Mivel az adott villamos szállítási céljáról általában rövid időn belül döntenek, a Prangl-tól a lehető legnagyobb rugalmasságot követelik meg. Ebben a konkrét esetben a "Zürich 28" villamost Németországba szállították átmeneti tárolásra. A többi villamoshoz hasonlóan most is a Prangl egyedi vasúti járműszállító szerelvényét használták.

A speciális eszköz elengedhetetlen!
Az innovatív szállítási rendszer lehetővé teszi a rakodást a speciálisan erre a célra kialakított rakodórámpákon keresztül, amelyek az alacsony rakodási magasság miatt nagyon lapos rámpaszöggel rendelkeznek. Így a villamosok könnyen be- és kirakodhatók egy csörlő segítségével. Ezzel a rendszerrel még a 4 méternél magasabb vasúti járművek is szállíthatók, mivel a szerelvénynek rendkívül alacsony a rakodási magassága. A moduláris rendszer 3 és 45 méter közötti rakodóplatform hosszúságot, 0,25 méteres rakodóplatform magasságot és akár 70 tonnás hasznos terhelést tesz lehetővé.

A rendkívüli szerelvényhossz elengedhetetlen!
A "Zürich 28" tehát egy speciálisan konfigurált szállítási kombinációval indult útnak Németországba: a villamos hossza és súlya miatt a vontatót egy 2 + 7 tengelyes pótkocsi variációval szerelték fel. A nehéz teherszállító végül 52,5 méteres teljes hosszal, 3,0 méteres teljes szélességgel és 4,4 méteres teljes magassággal büszkélkedhetett. A villamos és a szállítójármű együtt 120 tonnát nyomott. A méretek miatt a bécsi 22. kerületben található gyárból az autópályára való eljutás minden volt, csak nem egyszerű.

A sikeres végrehajtás elengedhetetlen!
Több körforgalom is próbára tette a sofőr minden ügyességét, és az autópálya felhajtója is nehéz eset volt, de nem lettek volna a sárga szakértők, ha a legnagyobb kihívás ellenére sem ment volna minden úgy, mint a karikacsapás. Természetesen az aprólékos felkészülés és az útvonal előzetes megtervezése is szerepet játszott. Mivel ez a szállítás nem az első (és nem is az utolsó) a maga nemében, a csapat korábbi tapasztalataira is támaszkodhatott. Így a "Zürich 28" is épségben és egészségesen megérkezett a célállomásra.
Teljesítmény
Ágazat
