Útfentartók

A kihívás
Tetőépítés
A burgenlandi építőipari részleg a Stoob-Süd gyorsforgalmi út bejáratánál új útkarbantartó telepet épít, hogy több helyet biztosítson az alkalmazottaknak és a berendezéseknek. A megbízhatóságáról és innovatív erejéről ismert Prangl azt a feladatot kapta, hogy speciális eszközökkel támogassa a fa tetőszerkezetek építését.
A megoldásunk

Faelemek emelése
Az új telephely egy 25 440 m²-es telken épül fel, adminisztrációs épülettel, műhellyel, vizsgálóközponttal, központi raktárral, fedett parkolókkal a flotta számára, garázsokkal, benzinkúttal, sósilókkal, beleértve a sóoldat-keverő rendszert és mosó beállásokkal. A fenntarthatóság kezdettől fogva fontos szerepet játszott a tervezésben. Az elektromobilitásra, a napelenekre és a fenntartható építőanyagok használatára vonatkozó stratégiai követelményeket mind teljesítettük. A nagyobb terhelhetőség miatt a tetőszerkezetek fából készülnek, és összesen 11 000 m²-t tesznek ki.

PMBRK 240
A fő szereplő egy új mobiltoronydaru, amelynek maximális teherbírása 18 tonna, emelési magassága 56 méter, maximális sugara 42 méter. A PMBKR 240 különösen praktikus, mert lánctalpas alváza van. Ez lehetővé teszi a daru gyors mozgatását. Ez a mobiltoronydaru ideálisan alkalmazkodott a változó terhelési esetekhez a teher és kinyúlás függvényében. A burgenlandi gyorsforgalmi úton egyes építkezések miatt éjszakai órákra halasztották az alapdaru szállítását.

Súlyos terhek, nagy kinyúlások
A daruval először ragasztott gerendákat, mennyezeti gerendákat és egy üzemcsarnok fődémelemeit kellett mozgatni. Az egyenként 3,6 tonna súlyú alkatrészeket 12 méter körüli magasságban, 42 méteres legnagyobb kinyúlással emelték. A gerendák 25 méter hosszúak voltak. Az esetenkénti nagyobb oldalkinyúlás építkezés helyi adottságainak volt köszönhető. Például a szállítójárművek számára szolgáló parkolóhely jelentős helyet foglalt el, ezért a darunak nagyobb távolságból kellett emelnie. A munkához a darun kívül egy 15 méter munkamagasságú ollós munkaállványt és két 15,6 méteres munkamagasságú teleszkópos munkaállványt használtak.

Zökkenőmentes munkavégzés
A Prangl csapat széleskörű tapasztalatának köszönhetően a szükséges egyeztetés a külső cégekkel zökkenőmentesen zajlott. Az egyes faelemek mozgatása sem embernek, sem gépnek nem okozott nehézséget és az építkezés a megrendelő elképzeléseinek megfelelően zajlott. Az új útfenntartó részleg üzembe helyezését 2024 júniusára tervezik, ahol 110 alkalmazottal dolgoznak majd. A Prangl berendezései 2024 februárjáig lesznek a helyszínen, hogy elvégezzék a fennmaradó emelési munkákat.