Augusztus 2022

Szélerőmű parkok

Karintiában felépült a Soboth és a Steinberger Alpe szélerőműpark. A Prangl természetesen ott volt.
Ország:Ausztria
Hely:Lavamünd & St. Georgen im Lavantal
Időtartam:2022.05.20. – 2022.07.19.
Projektgazda:Andreas Schneider

A kihívás

Karintia a szélerőművek terén is erősödik.

Karintiában a tartomány első igazi szélerőműveit a Soboth és a Steinberger Alpe hegységben, Lavamünd körzetében építették. A Prangl feladata volt összesen nyolc, 84 méteres tengelymagasságú szélturbina helyszínre szállítása és felállítása. A 62 méter hosszú rotorlapátok, amelyek teljes szállítási hossza 72 méter, szokatlanok voltak ennél a feladatnál.

A megoldásunk

A Prangl négy szélerőművet telepít.

A megújuló energiaforrások arányának további növelése érdekében Karintia most a szélenergiára is összpontosít. A tartomány energetikai főtervének célja, hogy 2025-ig 50 szélturbinával évi 5 GWh teljesítményt érjenek el. A Sobothon két, a Steinberger Alpen pedig hat szélturbinával rendelkező szélerőműpark lesz az első. Összesen mintegy 17 500 háztartást látnak el árammal, és 11 100 autó kibocsátásának megfelelő CO2 kibocsátást takarítanak meg. A Prangl megbízást kapott az összesen nyolc szélturbina szállítására és emelésére.

Különleges eszközök a közútra

Különböző gépeket választottak ki a Sobothon lévő átrakodási pontra történő közúti szállításhoz - innen mindkét helyszín elérhető volt. A toronyszegmensek szállítására a szabadon forgatható csőadapterek és a speciális mélybölcsős toronyszegmens szállítók jelentették az optimális megoldást. A Lieboch autópálya kijáratától kezdődő útvonalat - a sok körforgalom és a Sobothra vezető kanyargós út miatt - csak így lehetett az 52 méteres szállítási hosszal és 147 tonnáig terjedő tömeggel leküzdeni. Ezenkívül használtak lapátszállító pótkocsikat, két nehézteherszállító mélybölcsős pótkocsit a turbina ház és hajtómű számára, valamint egy alacsonypadlós félpótkocsit a rotorcsúcs számára.

Önjáró a hegyre

Egyik szállítmány a másik után érkezett az átrakóhelyre. Ott egy 400 tonnás lánctalpas daru és egy 220 tonnás teleszkópgémes daru várta a szélturbinák szegmenseit, hogy azokat páros emeléssel önjáró nehéztehermodulokra (az egyiket lapátszállító berendezéssel) vagy összkerékhajtású, 5 tengelyes nehézteher szállító tehergépkocsikra helyezze át a felfelé vezető útra. Segítségükre volt egy 6 tonnás teleszkópgémes rakodó is. A sokoldalú és robusztus önjáró teherszállítók megcsillogtatták előnyeiket az akár 16 százalékos lejtésű kavicsos erdei utak leküzdése során.

600 tonnás rácsgémű daru az építéshez

Lassan, de biztosan, egyik szegmens a másik után érte el a végső célját. A Sobothon található szélturbinák 1400 méteres tengerszint feletti magasságban vannak, míg a Steinberger Alpe szélerőműpark 1450 és 1600 méteres tengerszint feletti magasságban fekszik. Itt összesen három 200 tonnás teleszkópgémes daru és egy 500 tonnás teleszkópgémes daru szolgált elő- és összeszerelési daruként. A legfontosabb pozíciót azonban egy 600 tonnás rácsosgémű daru foglalta el. Ezután egy 130 tonnás teleszkópgémes daru segítségével fokozatosan, darabról-darabra szerelte össze a szélturbinákat. A Soboth szélerőműparkban a kis helyigényű daru miatt just-in-time szállításra volt szükség. Ez a fő daru esetében kissé eltérő emelési koncepciót tett szükségessé. Különösen ezek a kombinált projektek mutatták meg ismét, hogy mennyire fontos, hogy egy rugalmas és tapasztalt nehézfuvarozó és daru szolgáltató álljon partnerként az Ön oldalán.

Jó érzés, hogy hozzájárulhatunk a megújuló energiával működő erőművek építéséhez.
Roland Walzl Nehézteher szállító sofőr

Cookies

A weboldal technikai szempontból szükséges cookie-kat használ. A videók megjelenítéséhez ezenkívül a funkcionális cookie-khoz való hozzájárulására is szükségünk van. Az Ön statisztikai cookie-khoz való hozzájárulásával anonim módon rögzítjük a weboldal használatával kapcsolatos szokásokat, és így optimalizáljuk a felhasználóbarát működést. További információk érdekében kérjük kattintson az adatvédelmi nyilatkozatunkra.