Stössingbach híd
A kihívás
Vasúti híd felújítása
A Stössingbach hídon történő átfogó felújítási munkák központi része a meglévő részek kiszerelése és az új, modern acélszerkezetek beszerelése volt. Ezen időszak alatt a vasúti forgalom csak egy vágányon haladt. Éppen emiatt nemcsak műszaki precizitásra, hanem a határidő pontos betartására is szükség volt.
A megoldásunk
Nagyfokú rugalmasság a Prangl járműparkja révén
A munkálatok elvégzésére eredetileg egy 400 tonnás lánctalpas daru használata volt tervben. A megváltozott keretfeltételek és az ezáltal megnövekedett terhelés miatt végül egy 650 tonnás lánctalpas darut kellett igénybe venni. A nagy és széleskörű járműparknak köszönhetően ez a hirtelen változtatás sem jelentett problémát a Prangl számára. A gigantikus létesítményt 30 tehergépkocsi szállította az építési területre. Összeszerelt állapotban 535 tonna súlyról volt szó. A fentieken kívül még egy 220 tonnás és egy 80 tonnás teleszkópos daru és egy teleszkópos targonca használatára került sor.
Nehéz éjszakai emelések
A szűkös hely miatt egy szomszédos BMX-pályát és egy strandröplabda-pályát is át kellett alakítani, hogy a daru felállításához alkalmasak legyenek. A Prangl szakértői ebben is kezdettől fogva részt vettek. Ahhoz, hogy a vasúti forgalmat minél kevésbé akadályozzuk, volt egy fix időablak (00:00 órától 06:00 óráig), amikor a vágányok mindkét oldalon le voltak zárva. Az ilyen éjszakai emelések minden esetben a darukezelő fokozott figyelmét igénylik. Nehezítő körülmény volt, hogy a híd szelvényeit a villanyvezetékek fölött kellett beemelni.
A Prangl hídspecialistaként bizonyított
Nemcsak a pontos előzetes tervezés, hanem a Prangl nagy tapasztalata is hozzájárult ahhoz, hogy a munkák problémamentesen zajlottak. A régi részeket kifogástalanul kiemelték, az új 54 tonna súlyú és 26 méter hosszú acélelemeket pedig pontosan beemelték. Így a Prangl ismét bizonyította, hogy „hídspecialistaként” is megállják a helyüket.