Február 2024

Ki a vízből...

A Prangl megbízást kapott, hogy uszályokat és egy kotróhajót szállítson Karintiából Tirolba.
Ország:Ausztria
Hely:Edling
Időtartam:2024.02.14–26.
Projektgazda:Markus Winter

A kihívás

Hajó alkatrészek emelése és szállítása

A teljes megrendelés az volt, hogy összesen három bárkát és egy kotróhajót szállítsanak a karintiai Drauból Tirolba, pontosabban Kufsteinbe an den Inn-be. A megrendelő számára is teljesen új vállalás volt, ezért is kellett különösen pontosan megtervezni a munka menetét. A két rakodási hely egyike a karintiai Edling volt.

A megoldásunk

Kirakodás és ideiglenes tárolás

A következő négy évben a szálítandó hajók feladata mintegy 400-500 ezer köbméter ágyazati anyag kotrása lesz a Kufstein melletti Oberaudorf-Ebbs am Inn erőműben. A tiroli szállításhoz az uszályokat négy, egyenként 40 tonna súlyú és 22 méter hosszú részre kellett szétszedni, majd nehézszállító teherautókra rakni. Edlingben aztán eljött az idő: egy 130 tonnás és egy 220 tonnás teleszkópgémes darut helyeztek el a Völkermarkt tározón megfelelő helyre. A bárka elemei uszályon érkeztek.

Precíz párosemelés

A két precízen pozícionált daru együtt vette át a rakományt, és óvatosan együtt emelte az előkészített kirakodási területre. Apránként az összes alkatrészt átemelték. Néhányat ideiglenesen le kellett tárolni, majd újra fel kellett emelni, hogy megfelelő tájolásban lehessen őket felrakodni. Ez azt jelentette, hogy a kirakodási helyen rendelkezésre álló helyet optimálisan kellett kihasználni, főleg amikor a nagy teherbírású szállítőjárműveket megrakodták a hajóalkatrészekkel. Ehhez a rakományt egymás után párhuzamosan emelték fel, és a szállítóeszközök közvetlenül aláálltak.

Nehézszállítás kerülőutakkal

Miután az autódaruk lassan lerakták az alkatrészeket, azokat rögzítették és előkészítették a szállításra. A Tirol felé vezető utat természetesen előre alaposan ellenőrizték, és Bajorországon keresztül hosszú kerülőket kellett tenni. A St. Jakob im Rosental-i hajókhoz hasonlóan az edlingi hajórészek is biztonságosan landoltak Tirolban. A hajóalkatrészeket a kufsteini kirakodóhelyre várták – amelyet csak a Prangl csapatával egyeztetve állapítottak meg és teszteltek előzetesen, és két, 250 tonnás, illetve 160 tonnás teleszkópgémes daruval rakodták ki az elemeket.

Hajó óóó!
Markus WinterÜzletkötő / Tanácsadó

Cookies

A weboldal technikai szempontból szükséges cookie-kat használ. A videók megjelenítéséhez ezenkívül a funkcionális cookie-khoz való hozzájárulására is szükségünk van. Az Ön statisztikai cookie-khoz való hozzájárulásával anonim módon rögzítjük a weboldal használatával kapcsolatos szokásokat, és így optimalizáljuk a felhasználóbarát működést. További információk érdekében kérjük kattintson az adatvédelmi nyilatkozatunkra.