Repülőtér

A kihívás
Prangl, a hídspecialista
Az új gyalogoshíd 92 méter hosszú, és a 3-as parkolót köti össze az új 4-es irodakomplexummal. Az új szerkezetet Ausztria legnagyobb, mintegy 180 négyzetméter felületű LED-fala teszi különösen látványossá. A híd és a megvilágított torony ettől a reptér és a reptérváros lenyűgöző látványosságává válik.
A megoldásunk

Döntő fontosságú tervezési folyamat
A Prangl szakértői már a kezdetektől részt vettek a tervezésben. Az acélelemek mozgatása nem volt teljesen kockázatmentes, mivel a telepítés helyén szűk volt a tér, és különféle meglévő szerkezetek is akadályozták a műveletet. Emellett a daru helyét is nagyon óvatosan kellett megválasztani. Az előírás szerint mindkét acélszerkezetet azonos helyről kellett felemelni. Az ÖBB osztrák vasúttársaság City Airport Train földalatti vasútvonala a közelben halad, így nem volt túl sok teherbíró alap.

Ausztria legerősebb teleszkópos daruja
Gyorsan bebizonyosodott, hogy a PTK 1000, Ausztria legerősebb teleszkópos daruja jelenti a leggazdaságosabb megoldást. A tervezők eredetileg két éjszakát szántak a két emelésre. A közelgő „Sabine” vihar miatt azonban egyetlen éjszaka alatt végezni kellett. Az első hídelemet (33,9 méter hosszú és 47,6 tonna súlyú) pontban 23:00 órakor kezdték el emelni. Az 1000 tonna kapacitású darunak gigantikus, 34,3 méteres kinyúlással kellett dolgoznia. A második hídelem (62,1 méter hosszú és 79,7 tonna súlyú) 03:00 óra körül került a helyére.

A biztonság érdekében teljes lezárás
Természetesen ennél a nagyon igényes munkánál is a biztonság volt a legfontosabb. Éppen ezért a teljes területet lezárták. 23:00 és 05:00 között minden forgalom leállt vagy terelőúton haladt. A résztvevők precíz munkájának köszönhetően mindenki megelégedésére időben befejeződött a projekt. A Prangl „hídépítőként” ismét bizonyította rátermettségét.
Teljesítmény
Ágazat
