Piratsteg
A kihívás
Színvonalas daruzási munkák az A22-esen
A Kaisermühlen alagút javítása egyike az elkövetkezendő évek legnagyobb alagútfelújítási projektjeinek. Összesen 90 millió eurót fektettek be az alagútrendszer felújításába és műszaki korszerűsítésébe. Az ultramodern szellőzés beszerelése és a világítás és biztonsági berendezések modernizálása mellett a Prangl segítségével a Piratsteg gyalogoshidat is felújították.
A megoldásunk
Egy 200 és egy 120 tonnás teleszkópos daru koordinálása
A Piratsteg az A22-es autópálya felett helyezkedik el, és a Kaisermühlendammot köti össze az Alte Donau gyalogúttal. A felújításhoz az 51 m hosszú és 90 tonnás hidat nagyjából 2,5 méterre kellett felemelni és alábakolni. Ehhez egy 200 tonnás és egy 120 tonnás teleszkópos darura volt szükség. A szűk helyviszonyok miatt a 200 tonnás darut kellett bevetni a híd egyik oldalán, hiszen csak ez volt az egyetlen olyan daru, amely az emelést szűkebb, 50%-os talpalási támasztávval képes volt végrehajtani. A két darukezelőnek teljesen szinkron módon kellett a hidat felemelni – és mindezt kb. 40 méterre egymástól.
Éjszakai tandememelés az idő szorításában
Az emelés nagy követelmények elé állította a Prangl csapatot. Ehhez nemcsak sok tapasztalatra, hanem folyamatos telefonos kapcsolattartásra és összmunkára is szükség volt. Ezenkívül kihívást jelentett még, hogy a feladatra csak egy szűk időablak állt rendelkezésre. Biztonsági okokból a tandememeléshez az egész A22-est le kellett zárni. Ez azonban csak hajnali 2 és 5 óra között volt lehetséges. A jól képzett darukezelőknek, a jó helyszíni munkának és a pontos előzetes tervezésnek köszönhetően a tervet időben és az illetékesek legnagyobb megelégedése mellett tudtuk végrehajtani.