Elkerülőút
A kihívás
Voerst híd, második felvonás
Miután a Voest autópálya-híddal (A7) 2018 júniusában megépült az első elkerülő, a túloldalon teljes gőzzel folytatódott a második elkerülőút építése. Október második hétvégéjén Prangl azt a feladatot kapta, hogy beemelje a gigantikus hídelemet. A feladat során nemcsak a hídelem mérete és súlya jelentett kihívást, hanem az idő szűkössége is.
A megoldásunk
A Hafenstraße rámpa hétvégi lezárása
A hídelemek 20 méter hosszúak és 4 méter magasak voltak, tömegük 56 és 90 tonna között mozgott. A készre hegesztett hídfőelemeket nyolc nagy teherbírású Prangl szállítójármű hozta. A megrakott járművek a 45 méteres hosszúságot is elérték és 136 tonnát nyomtak. A Hafenstraße rámpát a kényes munkák idejére egész hétvégére teljesen lezárták. A forgalom lehető legkisebb akadályozása érdekében az érintett hídszakasz „csak” szombat reggel 6 óra és hétfő reggel 5 óra között volt lezárva.
Feladat az 1000 tonnás teleszkópos daru számára
Az elképesztő súlyok és a hatalmas lakossági érdeklődés miatt a Prangl csapatának maximális figyelmet kellett fordítania a munkára, emellett a rendelkezésre álló idő szűkössége is rendkívül pontos munkavégzést kívánt. Végső soron a szűk időkeret miatt döntöttek az 1000 tonnás teleszkópos daru bevetése mellett. Kompakt felépítésének köszönhetően nem volt szükség időközbeni módosításra, aminek köszönhetően rengeteg időt takarítottak meg. Ráadásul a „sárga” kolosszusnak nagy az emelési sebessége, ami a szoros időbeosztást tekintve szintén hasznosnak bizonyult.
A Prangl szolgáltatási csomagja a siker garanciája
A Prangl 1000 tonnás mobildaruját, amely egyébként egyedülálló Ausztriában, a lezárt rámpán állították fel. A rámpa nemcsak a „sárga” óriás felállítási helyeként szolgált, hanem az acélelemek tárolási helye is volt. Innen emelték aztán a helyére egyik elemet a másik után. A precíz előkészületeknek, a megfelelő daruválasztásnak és az egész csapat pontos munkájának köszönhetően a Prangl ismét bizonyította „hídépítői” rátermettségét.