Bortartályok

A kihívás
Testreszabott koncepció a daruzási munkákhoz
A Prangl szakemberei már 2017-ben komoly felvetéssel találták szembe magukat. Hogy lehet kihozni két tartályt egy működő pincéből, és hogyan lehet két új boros tartályt behelyezni? A pontos felmérés és elemzés után egy testre szabott koncepciót dolgoztak ki.
A megoldásunk

Tandememelés egy 250 tonnás mobildaruval és egy 30 tonnás teleszkópos daruval
Először is a termelő üzem tetejét ki kellett nyitni. Ehhez egy 30 tonnás teleszkópos daruval leemeltek néhány tetőelemet. Ezt követően tandememeléssel egy 250 tonnás mobildaru segítségével mindkét régi tartályt kiemelték, elfordították és egy 3 tengelyes nyergesvontatóból és egy 2 tengelyes mélybölcsős trélerből álló szerelvényre helyezték. Mivel a tartály maga 4,9 m átmérőjű volt, a szállítmány teljes magassága elérte az 5,4 métert, szélessége pedig csaknem az 5,1 méter volt.

A nehéz különleges szállítmány zökkenőmentes célba juttatása
A szállítás során több forgalomtechnikai intézkedés történt, így lámpákat kellett felemelni, elforgatni, illetve telefon- és villanyvezetékek felemelésére is szükség volt. Ezenkívül összesen nyolc alkalommal az osztrák vasutak (ÖBB) segítségét is kellett igényelni a vasúti átjáróknál. Egy kereszteződésnél a kanyarodáshoz nem volt elég hely, így egy szomszédos kertkerítést meg kellett bontani, majd az ott lévő füves területen alátétlapokat kellet elhelyezni, hogy a szerelvény számára járható legyen. Természetesen előzetesen minden érintettet értesítettek, hogy a szállítás napján minden zökkenőmentesen menjen.

A megbízás záró mozzanata a két új bortartály beemelése
A két használt tartályt Schrattenbergben aztán egy 25 tonnás és egy 100 tonnás teleszkópos daru segítségével rakták le, majd végül végső helyére emelték. A közúti szállítással párhuzamosan leszállították a két új tartályt Olaszországból, és – mint ahogy a régi tartályok kiemelésénél történt – ezeket is ugyanolyan gondosan emelték be a csarnokba. A tetőelemeket ezután visszahelyezték, így a gyártás ismét megindulhatott.
Teljesítmény
Ágazat
