Acéltornyok
Roberto Giuffrida

A kihívás
A szélerőműre specializálódott szállítási vállalat, a Prangl feladata
Németország és Ausztria közötti útfelújítási munkálatok miatt vízi úton kellett szállítani 11 db szélerőmű-toronyelemet Ausztriába. A kremsi dunai kikötővel közösen kellett a logisztikai koncepciót kidolgozni. Összesen 11 db szállítójármű használatával kerültek az acél elemek a kremsi kikötőből a paasdorfi szélerőmű parkba.
A megoldásunk

Tandememelés, a különleges kihívás
Ennél a feladatnál ismét egy nagyon alapos koncepciót kellett kidolgozni. A maximális 49 méteres szállítási hosszúság miatt már előre alaposan át kellett gondolni, hogyan járhatunk el a legjobban. A hajóból történő kirakodás a helyben lévő kikötői daru és egy 130 tonnás teleszkópos daru segítségével történt. Az eltérő darutechnológiák miatt egy ilyen jellegű tandememelés mindig kihívást jelent.

A Prangl munkatársai minden nehézséggel megbirkóznak
A sikeres kirakodást követően a 118 tonna össztömegű szerelvények biztonsággal eljutottak a szélerőmű parkba. A Prangl szakemberei sikeresen teljesítették mindezt az éjszakai órákban olyan körülmények között is, hogy az útvonal egy részén a forgalommal szemben kellett közlekedni az S5 autóúton, az utolsó métereket pedig tolatva kellett megtenni. Ez volt az egyetlen módja, hogy darabok megfelelő helyzetben érkezzenek a szélerőművek sikeres telepítéséhez.
Teljesítmény
Ágazat
