A város tornya

A kihívás
A Prangl kizárólagossággal vállalta a különleges szállítást, valamint az emelési munkákat
A stájerországi Köflach új jelképet kapott. A város tornyát, amely korábban a városháza mellett állt, a B70-es úton a város bejáratánál található körforgalom közepén helyezték el. A különleges szállítással és az emelési munkákkal kizárólagosan a Pranglt bízták meg.
A megoldásunk

Felemelés egy 200 tonnás teleszkópos daru segítségével
A tornyot a meglévő alapjairól emeleték fel egy 200 tonnás teleszkópos daru segítségével, és egy 25 méter hosszú mélybölcsős szállítójárműre helyezték. Ezután a jármű lépésben haladt végig Köflach városközpontjának keskeny utcáin. Az út nagy részét hátramenetben kellett megtenni. Azonban nem a torony súlya (15 tonna) és nem is a szállító eszköz hossza jelentette az igazi kihívást. A szállítmány csaknem 11 méteres teljes magassága kívánta meg a nagy pontosságot és koncentrációt az egész csapattól. Mindazonáltal a tornyot sikerült egy darabban elszállítani és felállítani.

Mélybölcsős szállítójármű mindössze egy centiméteres szabad magassággal
Az eldőlés veszélyének csökkentése érdekében a mélybölcsős szállítójármű szabad magasságát kereken egy centiméterre csökkentették. A magas súlypont miatt minden egyes kormánymozdulatot nagy óvatossággal kellett végezni. Az izgalom egyik-másik utcai lámpánál is garantált volt. A torony mindössze néhány centiméterrel ment el ezek mellett a lámpák mellett. A Prangl összeszokott csapatának munkája és tapasztalata segítettek legyőzni az összes akadályt.

Közvetítőktől mentes, „egyablakos” megoldás előnye
Nagyon sok bámészkodó kísérte a tornyot az úton az új, reprezentatív helyére. A sajtó és a sok bámészkodó figyelő szemei előtt Köflach jelképe végül szintén egy 200 tonnás teleszkópos daru jóvoltából került az új helyére a körforgalom közepén. Ismét egyértelműen bebizonyosodott, hogy milyen előnyei vannak a Prangl közvetítőktől mentes, „egyablakos” megoldásainak.
Teljesítmény
Ágazat
