Távfűtőmű
A kihívás
Szűk tér
Az új rendszerek beépítése a meglévő termelési egységekbe általában térbeli korlátozásokkal jár. Az ilyen munkákhoz speciális felszerelés szükséges!
A megoldásunk
Rakodás
Az új melegvizes kazán és a két új gőzkazán lehetővé teszi a teljes, körülbelül 60.000 kW fűtési teljesítmény elérését. Ezek a kazánok helyettesítik az elöregedett nagynyomású gőzkazánokat, amelyek közül néhány már közel 50 éve üzemel. Először a kazánokat egyenként fel kellett emelni a Prangl speciális berendezésére. A három terhet egyenként emelték fel az önjáró nagy teherbírású járműre 350 tonnás teleszkópgémes daruval, melyek közül a 90,6 tonnás melegvizes kazán volt a legnehezebb.
Szállítás
Van, hogy nem a szállítási útvonal határozza meg a nehéz szállítójárművet, hanem a rendeltetési hely tulajdonságai. Mivel az északi távfűtőerőmű bejárata túl keskeny volt, nem lehetett "hagyományos" nehézvontatóval közlekedni. Egy 10 tengelyes, önjáró nagy teherbírású járművel azonban ez a szűk hely is gond nélkül leküzdhető. A 4,6 méteres magasságával ismét a melegvizes kazán jelentette a legnagyobb kihívást - különösen az elektromos vezetékek alatti közlekedés során. Ezzel a kazánnal a "hátán" az önjáró jármű körülbelül 118 tonna volt.
Behozatal
A feladat befejező műveletével a Prangl szakértői ismét bizonyíthatták a "mindent egy kézből" koncepció sikerét az új épületben. A Pranglnál egy kézben volt a teljes logisztika a rakodástól a közúti szállításon át a speciális berendezések behozataláig. A tervezési folyamat gyorsan az alternatív megoldásokra fókuszált. Csak a PHP 63 hidraulikus emelőportál jöhetett szóba, mint kompakt és erős emelőeszköz. Az utolsó néhány métert egy villás targonca és nagy teherbírású görgők segítségével sikerült megtennie a berendezésnek végső pozíciójáig. Modern technológia nemcsak az energiatermeléshez, hanem az oda vezető úton is.