Pályaudvar
A kihívás
114 tonnás ÖBB gyalogoshíd
A Koralm-alagút bejárata előtt Groß St. Florian területén a Weststeiermark pályaudvarral Graz és Klagenfurt között a legnagyobb új pályaudvar jön létre. Az építési munkák gördülékenyen folynak. A Prangl is egy tetterős csapattal állt ki: Az emelési specialistákat egy 114 tonnás gyalogoshíd beemelésével bízták meg.
A megoldásunk
Prangl, a megbízható partner
Graz és Klagenfurt között, a kb. 130 km hosszú Koralm vasúti vonal Európa egyik legjelentősebb infrastrukturális projektje, és általa a jövőben a Graz és Klagenfurt között a menetidő 45 percre rövidül. Az új pályaudvar használatba vételét, valamint a Koralm vasúti vonal teljes használatba vételét 2025-re tervezik. Egy ilyen költséges építési tervhez pontosan olyan tapasztalt és megbízható partnerre van szükség, mint a Prangl.
Pontos előzetes tervezés, innovatív mérnöki munka
A két hídrészből álló gyalogoshidat egy 350 tonnás teleszkópos daruval emelték be. Az egyik hídelem 16 méter hosszú és 32 tonnát nyom, és a szigetperonról a fogadóépületbe vezet. A másik hídelem a szigetperon és a peremperon között helyezkedik el. Ez az elem a 42 méteres hosszával és a 82 tonna súlyával messze a legnagyobb konstrukció. A pontos előzetes tervezésnek és a Prangl ház innovatív mérnöki munkájának köszönhetően a darut „karcsúsítani” lehetett, ami az ügyfélnek szintén sok pénz- és ráfordítási megtakarítást jelentett.
Felszerelések tárháza a helyszínen
A teljes projekt optimális lebonyolítása érdekében a Prangl sok géppel volt jelen a helyszínen. A 350 tonnás gép mellett még egy 120 tonnás, egy 70 tonnás, egy 65 tonnás és egy 45 tonnás mobildarut is használtak. Az egységes megoldás érdekében még egy teleszkópos targonca és három szerelőkosár is jelen volt. A berendezések szállításában egy 3 tengelyes nyergesvontató és egy platós félpótkocsi vett részt.
Mivel a szolgáltatások nyújtása egy kézből történt, az ÖBB előírásait probléma nélkül be lehetett tartani.