Erőmű
Fritz Hochstrasser
Dubravko Križnjak
Damir Kralj
A kihívás
Logisztikai kihívás a korlátozott hely miatt
Kiváló műszaki know-how-val és a hozzá tartozó speciális felszerelésekkel a szűk- és/vagy keskeny építkezési helyeken kialakult helyzetek is gazdaságilag optimális módon megoldhatók.
A megoldásunk
Kikötői kirakodás és ideiglenes tárolás
Két generátor és két gázturbina került szállításra a ljubljanai erőműhöz egy 92 méter hosszú hajóval. A 92,5 tonna súlyú alkatrészek mozgatását is a Prangl szervezte. A gyártó szigorú műszaki- és biztonsági előírásaival összhangban az alkatrészeket ideiglenesen a koperi kikötő fedett, speciális területén tárolták. Szintén a Prangl felelt ezért a feladatért is.
Nehézteher-szállítás
Az egyes, legfeljebb 13,5 méter hosszú berendezések speciális szállítása alapos ellenőrzést igényelt. A 186 tonnát is elérő összsúly miatt a hidak és a viaduktok statikus vizsgálatát is el kellett végezni. Emellett ideiglenes forgalmi rendet, valamint forgalomszabályozási intézkedéseket kellett bevezetni. Ehhez az ügyfél által elfogadott, előre elkészített, átfogó szakértői tanulmány került kidolgozásra. Végül 46 méter hosszú, legfeljebb 18 tengelyes szállító berendezések kerültek bevetésre - az utak adottságai miatt csak a legjobb sofőröknek szóló vállalkozás volt.
Átrakodás & útlezárás
Az építkezésen a korlátozott hely miatt alternatív elhelyezési megoldást kellett találni. Mivel a méretes szállítójárművekkel nem lehetett közvetlenül a beépítési helyre hajtani, a generátorokat és a gázturbinákat egy ideiglenesen lezárt úton átrakodták. A PHP 63 hidraulikus emelőportálok a négy berendezést külön-külön egy önjáró, nagy teljesítményű, 6 tengelyes szállító modulra helyezték. Ezután az alkatrészek ezeken az „önjáró pótkocsikon” lettek egymás után a beépítési helyükre navigálva távirányítással.
Pozícióba helyezés
A nagy teherbírású önjáró modulok mozgatása csak a legnagyobb pontossággal és körültekintéssel volt lehetséges. A 127,5 tonnás szállítmányokat méterről-méterre kellett gondosan manőverezni. Az erőmű berendezéseinek beépítési pozícióba emelésére a 1068 tonna maximális emelési kapacitású hidraulikus emelőportál volt a legalkalmasabb. A speciális sínrendszerre épített PHP 534 könnyedén megoldotta ezeket a feladatokat. Az „önjáró pótkocsi” lerakodása után a terheket 48 métert mozgatták a sínrendszeren, végül milliméteres pontossággal elhelyezve azokat. A "sárga szakértők" közötti határokon átnyúló együttműködés ismét hibátlanul működött.