Június 2024

Brenner-bázisalagút

Csúcstechnológiás alagútfúró gép összeszerelése a Brenner-alagútban: A Prangl egy hidraulikus emelőportállal volt a helyszínen.
Ország:Ausztria
Hely:Steinach am Brenner
Időtartam:2024.03.25. – 2024.06.30.
Projektgazda:Fritz Hochstrasser

A kihívás

Bevetés mélyen egy hegyben

A Brenner-bázisalagút munkálatai már javában zajlanak. A legutóbbi építési terület– „H53 Pfons-Brenner” – 2024. április elején került átadásra, és megkezdődött az új alagútszakasz előkészítése. A Pranglt megbízták a "Wilma" becenevű  (összesen 2700 tonna súlyú) alagútfúró gép összeszerelésével, amelyet külön-külön szállítottak le a hegy mélyén történő bevetésre.

A megoldásunk

Csúcstechnológiás alagútfúró gép

Ahol lehetséges, az alagútszakaszokat a legkorszerűbb, elektromos meghajtású, teljes keresztmetszetű alagútfúró gépekkel robbantják vagy alakítják ki. A kőzetet forgó fúrófejjel meglazítják, a kitermelt anyagot azonnal eltávolítják és az alagutat azonnal rögzítik. Az előrehaladás akár napi 40 méter is lehet. A Németországban gyártott "Wilma" alagútfúrógép 10,37 méter furatátmérővel, összesen 120 szállítmánnyal, számtalan darabban szállították a "H53 Pfons-Brenner" építési területére, ahol össze kellett szerelni.

Hidraulikus emelőportál

A korlátozott, 16 méteres munkaszélesség és a 269 tonnás emelőképesség miatt az egyetlen választási lehetőség ennél a feladatnál egy 534 tonnás hidraulikus emelőportál volt. A hidraulikus emelőportálok előnye sokoldalúságukban rejlik, mert sokféle mérettel és emelőképességgel kombinálhatók. A rakományok keresztirányú mozgatása is lehetséges a hidraulikus csúszórendszereknek köszönhetően, amelyek garantálják a rakomány pontos pozícionálását. Ebben a konkrét esetben az emelőportál egy 18 méter hosszú csúszóegységgel volt felszerelve, forgatószerkezettel és 60 méter sínekkel.

269 Tonna

A hidraulikus emelőportál építése 2024. március 25-én kezdődött, körülbelül négy kilométer mélyen a hegy belsejében. 2024. április 2-án megkezdődött az alagútfúró gép összeszerelése, amelyet kisebb részletekben (maximális tömeg 90 tonna) szállítottak a szerelőbarlangba. A legfontosabb alkatrészek a főhajtásé voltak, beleértve a vágókorongot is. A legnagyobb kihívást a 10,6 méter átmérőjű vágókorong forgatása jelentette, amely összeszerelés után 269 tonnát nyomott. Teljes koncentrációval dolgozva ezt a feladatot – akárcsak a 234 tonnás hajtás forgatását – minden incidens nélkül sikerült elvégezni.

Tökéletes munka

Hetekig tartó aprólékos munka után az alagútbarlangban a „Wilma” a Prangl hidraulikus emelőportál segítségével lassan formát öltött, és egy körülbelül 180 méter hosszú, 2700 tonna össztömegű szuper alagútfúró géppé nőtte ki magát. Ősztől a „Wilma” Innsbruck felé indul, és mintegy 7,50 kilométernyi alagutat tesz meg a szomszédos „Sillschlucht-Pfons” építkezésig. A Prangl csapata tökéletes munkát végzett, és büszke arra, hogy részese lehet ennek a fontos építkezésnek.

Teljesítmény

Ágazat

A több évtizedes know-how és a legmodernebb technológia révén a legnagyobb kihívásokat akár a föld alatt is meg lehet oldani.
Fritz HochstrasserÉrtékesítő/tanácsadó

Cookies

A weboldal technikai szempontból szükséges cookie-kat használ. A videók megjelenítéséhez ezenkívül a funkcionális cookie-khoz való hozzájárulására is szükségünk van. Az Ön statisztikai cookie-khoz való hozzájárulásával anonim módon rögzítjük a weboldal használatával kapcsolatos szokásokat, és így optimalizáljuk a felhasználóbarát működést. További információk érdekében kérjük kattintson az adatvédelmi nyilatkozatunkra.