Tesztmodulok
Fritz Hochstrasser
![](/fileadmin/content/projekte/2022/01_Pruefmodule/Herausforderung/DD4B9185.jpg)
A kihívás
Innovatív koncepció a csúcstechnológiás szállításhoz
Az autóipar számára a különleges szállítmányok Ausztriából Angliába történő eljuttatása nagyon speciális szállítási megoldást igényelt. Végül az ügyfél számára a hangsúly nemcsak a megvalósítás és a költségkockázatok minimalizálására helyeződött, hanem a gazdasági előnyökre is.
A megoldásunk
![](/fileadmin/content/projekte/2022/01_Pruefmodule/Loesung/DD4B9249.jpg)
Belföldi hajózás előnyben részesítése
Az 5,60 méter szélességű szállítmányokat útját nehéz ilyen hosszú útvonalakra megtervezni. Ebben a konkrét esetben ráadásul útépítési munkálatok és egyéb akadályok nehezítették az útviszonyokat, különösen Németországban. Ráadásul az útat tizenkétszer kellett megtenni. Az engedélyekkel kapcsolatos nehézségek, a hosszú tranzitidő és a magas költségek veszélye is fenyegetett. Az alternatív vízi szállítással egy jól tervezhető, költségátlátható és biztonságos megoldást találtak.
![](/fileadmin/content/projekte/2022/01_Pruefmodule/Loesung/DD4B9127.jpg)
Rakodás és előfuvarozás
A 12 modult (egyenként 13,3 méter hosszú, 4,1-5,6 méter széles, 3,6-4,0 méter magas és 17-58 tonna súlyú) nagy teherbírású görgők és emelőportálok segítségével hozták ki a raktárból, hogy aztán a Prangl speciális szállítójárműire rakodják. A 3 és 4 tengelyes vontatók és a különböző pótkocsik (2 tengelyes, 3 tengelyes, 2+4 tengelyes alacsonypadlós félpótkocsi, 3+5 tengelyes tartályszállító, valamint 6 tengelyes mélybölcsős félpótkocsi) optimális kombinációit használták az előfuvarozáshoz, tekintettel az Ausztriában lehetséges maximális méretekre.
![](/fileadmin/content/projekte/2022/01_Pruefmodule/Loesung/DD4B9373.jpg)
Közútról a hajóra
A Krems-i Duna-kikötőben a high-tech modulokat egy portáldaru és egy 350 tonnás Prangl mobildaru várta, majd egy hajóra rakodták. A teljes rakodótér optimális kihasználásával egyetlen belvízi hajó is elegendő volt, ami nemcsak különösen gazdaságos, hanem környezetbarát koncepció is egyben. Mind a 12 próbapaddal a fedélzeten az utazás vízi úton folytatódott Antwerpen kikötőjébe. Ott hajót váltottak, hogy az utolsó szakaszon az angliai Tilbury kikötőjébe érkezzenek.
![](/fileadmin/content/projekte/2022/01_Pruefmodule/Loesung/DD4B9301.jpg)
Továbbszállítás Duntonba
Mivel Angliában nagyobb jármű magasságok engedélyezettek (míg Ausztriában az 5,6 méter széles szállítószerelvények csak 4,5 méter magasak voltak, addig Angliában 4,8 méteres magasság engedélyezett), a Tilbury kikötőből a Dunton-i végállomásra történő szállítást alacsonypadlós járművekkel végezték. A 3 tengelyes, 6 tengelyes és 8 tengelyes félpótkocsikat 3 és 4 tengelyes vontatókkal együtt használták. Ezáltal megtakarítható az alacsonypadlós járművek hosszabbítógerendáinak felszerelésével és eltávolításával járó költség, ami egyúttal időelőnyt is jelent.
![](/fileadmin/content/projekte/2022/01_Pruefmodule/Loesung/DD4B9235.jpg)
Tapasztalattal pontozva
Az optimális megoldás megtalálásához elengedhetetlen az összes lehetőség mérlegelése. Itt a Prangl csapata minden tapasztalatát latba vetette, és az aprólékos előzetes tervezés révén előre bemutatta az egyes szállítási szakaszok és módok részletes menetrendjét. A belvízi hajón történő innovatív szállítási megoldás lehetővé tette, hogy az ügyfél számára minimálisra csökkenjen a megvalósítás és a költségkockázat. Így a leghatékonyabb és gazdaságilag legésszerűbb koncepciót lehetett létrehozni, és a legnagyobb ügyfél-elégedettséget lehetett elérni.
![](/fileadmin/_processed_/8/2/csm_schmidt-jochen_ac64693d4d.jpg)