Tesztmodulok
Fritz Hochstrasser

A kihívás
Innovatív koncepció a csúcstechnológiás szállításhoz
Az autóipar számára a különleges szállítmányok Ausztriából Angliába történő eljuttatása nagyon speciális szállítási megoldást igényelt. Végül az ügyfél számára a hangsúly nemcsak a megvalósítás és a költségkockázatok minimalizálására helyeződött, hanem a gazdasági előnyökre is.
A megoldásunk

Belföldi hajózás előnyben részesítése
Az 5,60 méter szélességű szállítmányokat útját nehéz ilyen hosszú útvonalakra megtervezni. Ebben a konkrét esetben ráadásul útépítési munkálatok és egyéb akadályok nehezítették az útviszonyokat, különösen Németországban. Ráadásul az útat tizenkétszer kellett megtenni. Az engedélyekkel kapcsolatos nehézségek, a hosszú tranzitidő és a magas költségek veszélye is fenyegetett. Az alternatív vízi szállítással egy jól tervezhető, költségátlátható és biztonságos megoldást találtak.

Rakodás és előfuvarozás
A 12 modult (egyenként 13,3 méter hosszú, 4,1-5,6 méter széles, 3,6-4,0 méter magas és 17-58 tonna súlyú) nagy teherbírású görgők és emelőportálok segítségével hozták ki a raktárból, hogy aztán a Prangl speciális szállítójárműire rakodják. A 3 és 4 tengelyes vontatók és a különböző pótkocsik (2 tengelyes, 3 tengelyes, 2+4 tengelyes alacsonypadlós félpótkocsi, 3+5 tengelyes tartályszállító, valamint 6 tengelyes mélybölcsős félpótkocsi) optimális kombinációit használták az előfuvarozáshoz, tekintettel az Ausztriában lehetséges maximális méretekre.

Közútról a hajóra
A Krems-i Duna-kikötőben a high-tech modulokat egy portáldaru és egy 350 tonnás Prangl mobildaru várta, majd egy hajóra rakodták. A teljes rakodótér optimális kihasználásával egyetlen belvízi hajó is elegendő volt, ami nemcsak különösen gazdaságos, hanem környezetbarát koncepció is egyben. Mind a 12 próbapaddal a fedélzeten az utazás vízi úton folytatódott Antwerpen kikötőjébe. Ott hajót váltottak, hogy az utolsó szakaszon az angliai Tilbury kikötőjébe érkezzenek.

Továbbszállítás Duntonba
Mivel Angliában nagyobb jármű magasságok engedélyezettek (míg Ausztriában az 5,6 méter széles szállítószerelvények csak 4,5 méter magasak voltak, addig Angliában 4,8 méteres magasság engedélyezett), a Tilbury kikötőből a Dunton-i végállomásra történő szállítást alacsonypadlós járművekkel végezték. A 3 tengelyes, 6 tengelyes és 8 tengelyes félpótkocsikat 3 és 4 tengelyes vontatókkal együtt használták. Ezáltal megtakarítható az alacsonypadlós járművek hosszabbítógerendáinak felszerelésével és eltávolításával járó költség, ami egyúttal időelőnyt is jelent.

Tapasztalattal pontozva
Az optimális megoldás megtalálásához elengedhetetlen az összes lehetőség mérlegelése. Itt a Prangl csapata minden tapasztalatát latba vetette, és az aprólékos előzetes tervezés révén előre bemutatta az egyes szállítási szakaszok és módok részletes menetrendjét. A belvízi hajón történő innovatív szállítási megoldás lehetővé tette, hogy az ügyfél számára minimálisra csökkenjen a megvalósítás és a költségkockázat. Így a leghatékonyabb és gazdaságilag legésszerűbb koncepciót lehetett létrehozni, és a legnagyobb ügyfél-elégedettséget lehetett elérni.
