Finomítói leállás
Rene Peischl
A kihívás
Szállítási és emelési feladatok a finomító területén
A 2023-as finomítói éves nagyleállás részeként az ÖMV schwechati telephelyén kolonnákat, tartályokat, hőcserélőket és csővezetékeket kellett megtisztítani, ellenőrizni és tesztelni. Annak érdekében, hogy ezt a feladatot hatékonyan és – tekintettel a különösen kényes környezetre – biztonságosan el lehessen végezni, ismét a Pranglra támaszkodtak. A szakembergárda egy olyan logisztikai koncepciót készített, amely pontosan az adott körülményekhez igazodott.
A megoldásunk
Prangl pontokat szerez a tapasztalatával
Az ÖMV Schwechat-i telephelyén végzett munkára nagyon szigorú biztonsági előírások vonatkoznak. A Prangl alkalmazottai mindig a helyszínen vannak a legkülönfélébb munkák elvégzésére, ezért jól ismerik a szabályokat. Most egy újabb leállás volt programon. A munkára összesen hét hetet terveztek. A Pranglt a telephelyen belüli szállításra és a tisztítódobozok közötti emelésre kérték fel megbízhatósága és a petrolkémiai szektorban szerzett széleskörű tapasztalata miatt.
Teleszkópgémes daruk a a legnagyobb kinyúláshoz
Ahhoz, hogy a mosási terület nagy területét le lehessen fedni, gondosan kellett kiválasztani az eszközöket. Nemcsak a lehető legnagyobb hatótávolság volt fontos, hanem a gazdaságossággal is számolni kellett. A választás hat autódarura esett: a nehéz emeléshez két 500 tonnás teleszkópgémes darut használtak, plusz egy-egy 350, 250, 220 és 60 tonnás kapacitásút. Két önrakodós daru támogatta őket, amelyek maximális teherbírása 31,6 és 40,2 méter tonna volt. Összesen négy alacsonypadlós félpótkocsit hoztak a mosóterületre és onnan történő elszállításra.
32 tonna, 10 méter
Tekintettel a berendezések nagy mennyiségére, a mosóhelyre szállítása logisztikai kihívást jelentett. Az autódaruk a szállított alkatrészeket a szállítógépekről a tisztítókba emelték, ahol azokat nagy nyomáson gondosan megtisztították. Ezután az alkatrészeket ismét kiemelték, lerakták vagy a szállítóeszközre rakták, ami visszavitte a helyére. Az egyes rakományok 6-10 méter hosszúak és 0,5-3 méter átmérőjűek voltak. Az átlagos tömeg 10 tonna, a legnehezebb részek 32 tonnát nyomtak.
Legjobb teljesítmény
Az ÖMV megrendelései rendszeresen nagy követelményeket támasztanak az emberekkel és a gépekkel szemben, hiszen minden késedelem nagyban befolyásolta volna az ellenőrzés időtartamát és így a tervezett leállást is. A megbízás első három hetében az emberek éjjel-nappal dolgoztak – szombaton és vasárnap is. A fáradhatatlan erőfeszítés meghozta gyümölcsét: a Prangl csapata tökéletes teljesítményt nyújtott. Minden munkát a megrendelő teljes megelégedésére elvégeztek.