Szárító
A kihívás
Professzionális tervezés, tökéletes berendezés
Az egyenként 117 tonna tömegű és 15 méter hosszú szárítók elhelyezéséhez a Prangl vállalat több szakmai részlegének tapasztalatára is szükség volt. Szakértő mérnökeink gyorsan megtervezték a megfelelő – és valószínűleg egyetlen lehetséges – folyamatot, amelynek sikerességében döntő szerepe volt a kiválasztott eszközök helyes kombinációjának.
A megoldásunk
Két egyenként 39 méter hosszú nehézteher-szállító jármű
A két szennyvíziszap-szárítót összesen 18 tengelyen – két külön napon – fuvaroztuk Felső-Ausztriából Bécsbe. Különleges látványosság volt a Bécsen keresztüli éjszakai szállításuk. A Prangl képzett sofőrjei szakszerűen mozgatták végig a 39 méteres, nehézteher-szállító szerelvényeket a főváros szűk pontjain. A sikeres szállításhoz szükség volt egy 100 tonnás rakodódarura és számos forgalomirányítási intézkedésre, pl. a biztonsági betonkorlátok ideiglenes eltávolítására is.
Feladat az 500 tonnás teleszkópos daru számára
A helyszűke miatt a helyszínen egy 500 tonnás teleszkópos daruval lehetett csak lerakni az elképesztően hosszú konténereket. Rövid átmeneti tárolás után a „sárga” óriásdaru egyenként ráemelte a szárítókat a PVSL 75 speciális sínrendszerre, amely nélkül nem lehetett volna a végleges helyükre tenni őket. A rendkívül kompakt kivitelnek köszönhetően a magasságkorlátozás sem jelentett akadályt.
A Prangl csapat nagy elkötelezettsége
A szárítókat végül a végleges helyükre tolták és megfelelően csatlakoztatták. A két új szennyvíziszap-szárító azóta már elkezdte szárítani a víztelenített iszapot, amelyet a következő fázisokban fáradt olajjal és fűtőolajjal kevernek össze, hogy elégetve áramot és távhőt termeljenek a bécsieknek. A Prangl csapat elkötelezettségének köszönhetően még a tervezettnél is korábban sikerült elvégezni a munkát.